خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/02/28 12:11
شناسه خبر : 643

بیانیه تشکیلات گاموح در رابطه با صدور حکم های ظالمانه بر علیه فعالین ملی آذربایجان جنوبی

 اسفند 1395 بیانیه تشکیلات گاموح در رابطه با صدور حکم های ظالمانه بر علیه فعالین ملی آذربایجان جنوبی در روزهای اخیر دستگاه قضایی رژیم فاشیستی ایران احکام ظالمانه بر علیه فعالین ملی و مدنی ایران صادر کرده است به طوری که طی آن حکم ها فعالین ملی و مدنی آزربایجان جنوبی باید بهترین دوران عمر […] ...

 اسفند 1395

بیانیه تشکیلات گاموح در رابطه با صدور حکم های ظالمانه بر علیه فعالین ملی آذربایجان جنوبی

در روزهای اخیر دستگاه قضایی رژیم فاشیستی ایران احکام ظالمانه بر علیه فعالین ملی و مدنی ایران صادر کرده است به طوری که طی آن حکم ها فعالین ملی و مدنی آزربایجان جنوبی باید بهترین دوران عمر خودشان را در زندان های رژیم ایران و در تبعید گاه ها بگذراند.

اگر اندک نگاه و تحلیل حقوقی به محتوای احکام سفارشی قاضی پرونده بر علیه فعالان ملی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که مصداق های تعریف شده برای جرم ها  کاملا امنیتی میباشند. لذا با آوردن اصول زیر از قانون اساسی ایران امنیتی و سفارشی بودن حکم های صادر شده را یادآوری و محکوم میکنیم.

 اصل ۱۵ قانون اساسی رژیم ایران :زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‏های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است. صل نوزدهم (19) قانون اساسی ایران:مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود. اصل بیست و هفتم (27) قانون اساسی ایران:تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏ اصل چهل و هشتم (48) قانون اساسی ایران:در بهره‏برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استانها و توزیع فعالیتهای اقتصادی میان استانها و مناطق مختلف کشور، باید تبعیض در کار نباشد، به طوری که هر منطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد.

با تطبیق محتوای احکام با قانون اساسی رژیم ایران متوجه میشویم این حکم ها توسط نیروهایی امنیتی ایران تنظیم و بعد از آن  توسط ارگان های قضایی صادر شده است . همچنین بعنوان تشکیلات گاموح عدم پایبندی رژیم ایران به قانون اساسی خودشان را هم به شدت محکوم می نماییم .  این اقدام حکومت ایران را در روز جهانی زبان مادری به عنوان اهانت به کنوانسیون های حقوق بشری تلقی کرده و از نظر ما احضار سلسله وار دیگر فعالین ملی بعد از صدور این حکم های ظالمانه به دادگاه های اهر،تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی در راستای عدم پایبندی رژیم ایران به قانون می باشد.

در پایان متذکر میشویم دفاع از فعالین محترم حرکت ملی آزربایجان جنوبی را از هر طیف و دیدگاه وظیفه ملی و اساسی تشکیلات گاموح می دانیم و  در این راستا اعتراض بر رفتارهای ضد حقوق بشری رژیم ایران را در سرلوحه فعالیت تشکیلات قرار داده و می دهیم. در این راستا با تمامی سازمان های حقوق بشری وارد مشورت خواهیم شد و اطلاع رسانی و دفاع از عزیزانمان را  وظیفه ملی خود میدانیم.

تشکیلات حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی

                گاموح